tHaNkS!!

Friday, January 9, 2009

Ramble at Pusat Rekreasi Gunung Lang

Assalamualaikum….baru2 ni bertarikh 29 disember 2008…sblm sayer balik kampus sayer ngan famili akak kesayangan sayer g jln2…then tetibe kiteorg g kawasan rekreasi Gunung Lang kat Ipoh…sebenarnyer tak rancang pun nak g..sayer first time pg..tmpt tu cantik …sejk mata memandang…lebih2 lg tgk ikan2 yang berenang2 tu…leh la nak release tension…sambil2 cuci mata..hehehe…tmpt tu sesuai tuk org dating!heheheh…ader perkhidmatan naik bot and kiteorg tak lepaskan peluang..lgpun ader org belanja..so belasah jela…dulu my sis ckp kat tepi kawasan tu ader water fall..mmg cantik..tp skrg dah takder..tak tau la naper…seronok gak pg.. tgk gelagat anak sedara sayer..cam2 perangai…walaupun ujan turun agak lebat…but its happy moment…



Cantikkan?mendamaikan…sejuk mata..hehehe…




Wif my first niece...



My lil sis...


snap..snap and snap...

Budak comel yang sgt nakal!!!hehehe..

Hero my sis yang ke2…

Budak nakal ngan aunty kesygan die...





Thursday, January 8, 2009

APA ITU FOUNDATION?

Apabila korang bace tajuk entry sayer kali ni mesti ader orang cakap sayer kali nie nak membincangkan tentang alat mekap bernama bedak asas…ops!!korang silap..sayer bukan nak menceritakan tentang bedak asas..lgpun sayer tak brape pandai nak guna..heheheh…ape itu foundation??foundation ialah sebuah kegiatan kelas bahasa inggeris yang perlu diikuti oleh orang yang benar-benar layak sahaja…so kiranya sape yang bertuah saje yg terpilih…yg tak terpilih tu jgn sedih k?nak tau sape yg kene?mereka yang tidak mendapat band3 apatah lg band6 semasa muet adalah antara calon2 yg layak mengikuti foundation…antara makhluk2 tersebut termasuklah sayer yang teramat terror English ini…huhu..(jgn marah kepada yg amik kelas ni k?)

Sepatutnyer kiteorg kene amik sem lepas tetapi memandangkan sem lps kami bdk2 edu terikat dgn ROS.. foundation tersebut telah di postponekan pada se ini..(sem 5)tarikh kelas ini amatlah strategic iaitu bermulanya cuti last sem utk bdk2 UUM.. so sengal tak sengal tu la tarikh yg kami dapat..iaitu bermula pd 27november 2008-6 december 2008…kelas bermula pd pkl 8.30-5.00 tak la lame sgtkan?hehehe…nie antara insan2 terpilih yg satu kelas ngan sayer…terdiri drpd min,ella and unis dr wakil kedah, wakil penang lak nana and anis, wakil dr negeri kesayangan sayer terdiri drpd sayer ngan umie kalsom..wakil dr Selangor adalah ina..bakal pengantin mase tu..hehehe…

Kami bdk2 yg amik kelas ni ditempatkan di kolej proton…mase ni ramai kwn2 saye yg perasan telah membeli kereta…hal ini termasuklah saye..ini kerana setiap kunci yg kami perolehi ader keychain lambang proton…berangan ader kunci kereta la konon!yg bestnyer makanan kat cni murah…sedap pun sedap..sayer sgt rindu dengan buah jambu batunyer..cantik dan sedap!!

Bercerita tentang sesi di dalam kelas..pd mulanyer kelas terasa mat boring dan mengantuk tp pastu jd cam best la gak..hehehe..pelbagai incident lucu yg telah berlaku antaranyer sesi role play yg merapu, short speech yg ke laut, goyang2 kerusi oleh jiran kiri dan kanan saye apabila waktu nak balik ttp lec lpskan lewat, paling sengal antara name yg paling glamer kat kelas tu adalah name “SAIDATUL” dan “UMIE KALSOM”..name kami berdua sgt popular dan disukai oleh lecturer untuk menjawab soalan…aktiviti wajib kami setiap hari adalah menconteng buku guideline foundation..dlm buku tu ader jadual setiap hari kami..apabila satu hari kelas telah selesai kami akan menconteng kawasan tersebut dan menulis have done!lega jer kalau kelas tamat…oh yer!hampir terlupe lak saye nak menceritakan tentang buku yg wajib kami beli..ader 3 buah kesemuanya…dan berharga RM55..tak la mahalkan untuk 10 hari?skrg buku tersebut telah saye letakkan di rumah cadang nak frame..bg anak cucu tgk..hehehe…Tak banyak sgt la gambar yang kami amik sewaktu menjalani kelas nie..maybe kami lebih tumpukan perhatian sewaktu kelas dijalankan..hehehe…adios!

Ni jiran belah kanan sayer..rajin la kononyer tu…hehehe…

Yg bertudung hijau itu adalah jiran belah kiri saye..nie gambar bertajuk lega dan sengsara..anis berwajah lega kerana br menyudahkan short speechnyer dan sayer belum dapat tajuk pun lg..nerves2..walaupun takut sempat snap pic lg tu..cik adik kat sebelah sane tu berwajah frust kerana tersalah tajuk short speech.hehehe..relax la umie..

Anis berposing bersama salah satu buku mahal!!!hehehe…

Nie la lecturer foundation kami..Mr Siaw..very good person…so caring like our father…actually his face look fierce but he so nice..very earnest to give we all knowledge, skill bout English..pastu kelakar..lebih2 lg bile die mula cakap dalam bahasa melayu..hehehe..

Friday, January 2, 2009

sintok!!!i'm back!!!!

assalamualaikum.....30hb bersamaan ari selasa dipagi yang hening sayer dah siap-siap mandi nak balik uum..huhuhu..lambat erk ko balik?besela..malas nak balik awal2...tapi kene denda tau..melayang rm10..tp takpe..same gak wit mkn kalau sayer kat sini...xtvt plg malas sekali apabila sampai kampus ialah nak angkat kotak2 ku..huhu..dah la ader 4 kotak..tu tak termasuk lagi yang len2...and kalau korang nak tau..sampai la nie...sume baju-baju sayer nak kemas dlm locker lagi...apekah ni fiza? malas beno...
sentuh tentang result??alhamdulillah...tu je la yang leh sayer katekan...heheheh....jadual sayer sem ni tersangatlah pad...ahad ader lima kelas....dari pagi lak tuh!!!menguji keimanan tul la....takpe2...ni namenyer cabaran utk sem 6....wah!!!dah sem 6 dah sayer?dun believe...cam dah tua lak rase..huhuhu... hope sem ni sayer boleh berusaha lagi terbest!!!insyaALLAH....CAUCINCAU....