tHaNkS!!

Thursday, October 8, 2009

good news!faris mustakim dah ader kawan baru...

gambar mase hari pertama baby gurl ini melihat dunia

heheheh....keluargaku bertambah lagi...30 september 2009..kak elly, kakak iparku telah selamat melahirkan baby gurl!!!lame takder baby gurl kat umah tu..welkam to ayub family cayang!!! wah!akim dah ader kawan baru yg sebaya ngan die la erk? leh jadik geng la pasni..huhuhu...

yang hampehnyer bapak baby gurl nie..aritu sayer dah dua kali bg mesej tanyer ape name anak yg sangat tembam dan lebat rambutnyer ini..dan br semalam abamgku itu reply masejku.. nie jawapannyer..."name dh ade..minggu depan br nk daftar..mane leh kabo dulu...
wah!nak berahsia-rahsia pulak abangku itu...nak bubuh name yg bombastik sangat ker? ape-apepun next week all my famili g melawat kakak iparku sambil beraya..hanya diriku yg terpinggir di utan sintok ini dan tidak dapat menatap secara live wajah my niece..sabarlah wahai fiza!!takper..cuti rayer haji nie leh jumper...geng pempuan barulah kiranyer..heheheh...

bulan 3 nie kak awin plak nak bersalin..nanti kiter same-same tgk anak ape plak k?huhuhu...

nie plak mms baru disend oleh ayahnyer malam tadi kat sayer..crius jeles ngan rambut die yg lebat tu...

jiwaku kacau...

ntah nape la skrg malas siot nak wat assigmnet...ape2pun assigment amat malu untukku lakukan..naper erk? hapdet folder praktikum?ntah la...lagi malas...sian tgk 4 folder bwh meja ni..sayer tak layan die pun dah 3ari..huhu..sayer dilanda satu perasaan yang sukar diungkap dengan kata-kata..mungkin duedate utk submit segala assigment semakin mendekat, mungkin juga submit sume folder praktikum juga semakin dekat sedangkan contact hour tak sampaipun separuh...oh no!!!bangkitlah wahai fiza!siapkan segala assigment and paling penting report sesi kaunseling yang contact huornyer teramatlah menyedihkan...

i dont think so i sorang jer yg mempunyai masalah problem ini..rase-rasenyer hampir sume kawan-kawan seperjuangan sayer juga mengalaminya...di waktu2 ini alangkah indahnyer jika saya berada di sebuah daerah yg sangat dekat dengan orang-orang yg sayer sayang(my hometown la tu)...rase kepala otakku sgt berserabut..tapi tetibe teringkat kata kawan-kawanku "JANGAN STRES2 NANTI KENE KANSER" heheheh...

nie hari ini juga hari sayer mcm tak kene..dr pg..memula terlajak nak sahur untuk pose enam...cdg nak la minum seteguk dua utk bekalan pose..namun hampeh apabila sayer hanya tersedar bunyi azan yg sgt sayup dr masjid kaci..heheheh...pastu tudungku hampir hangus perbuatan iron pinkku itu..dah ready nak g kelas kad matrik lak ntah ilang maner ntah...terpaksela menyelongkar bilik...then lastly mase nak kelas asas una inform kami punyer penyelia tesis...hukhukhuk...semoga sayer dan kawan-kawan tabah menghadapi tesis sem hadapan...sem ni pun dah start sebenarnyer...bak kata kawan-kawan redha apa jer ketentuanNYA...and bak kate zilla ada hikmah tersembunyi di sebalik sumer ni...

i hope i can do all my assigment, praktikum and tesis...

Monday, September 14, 2009

S.A.L.A.M A.I.D.I.L.F.I.T.R.I


assalamualaikummm.terasa baru jer saya mengerjakan ibadah berpuasa...pejam celik pejam tak celik-celik dan 25 ramadhan arini...owh..dah nak balik kampung dah rupenyer...sungguh-sungguh saye tak sabar....emak..abah..tunggu kepulangan adik...(mcm la jauh sgt)


esok bersamaan 26 ramadhan sayer akan berangkat ke kampung..actually semua pun tak tau yg saye akan pulang esok...saje nak buat suprise!!mesti dorg terkezut..ni adalah journey pertama kali saya terus pulang ke teluk intan..dah masuk 4 tahun di cni saye balik selalunya ke ipoh then esoknyer baru balik kampung gajah...kali ni sebab ader member nak balik teluk intan..so saye pun join sekali..


oh yer! saye juga ader mengoder beberapa jenis cookies raye yg maybe sedap.huhu... ni juga adelah first experience saye beli cookies raye kat cni..tahun2 sebelumnyer saye tak penah beli..tak tau la nape tergerak ati nak beli plak tahun ni..hope cookies2 tu sume sedap untuk dimakan...semalam ader 2 jenis lagi kueh raye yg dihantar oleh kawan sayer...tak sabar nak bawak balik..look so delicious!


nie sebenarnyer baru lepas kelas yg ditakuti oleh kawan2 saye dan saye....kelas apekah itu? kelas praktikum namenyer..agak mengerunkan la nak masuk kelas ni..hahaha...nasib bek kelas tu diabeskan awal dan saye terus menuju ke lab fpsm dan mencoretkan sesuatu di blog kesayangan sayer..wat pengetahuan semua..kat lab ni juga telah berkumandangnyer lagu rayer...tadi lagu rayer dr tok ct-airmata syawal..then sekarang lagu anugerah aidilfitri juga dari tok ct...telah menjadi ringtone utk sms sayer!ngeh..ngeh..ngeh...dah dengar lagu rayer ni lagi la terasa bahang dan aura nak rayer...tak sabar tak sabar...


sayer juga baru mengedarkan beberapa keping kad rayer kepada member2 terdekat..juz simpel jer..tak mampu nak beli mahal2..oh yer..ni juga adalah tahun pertama sayer mengpos kad rayer kat kampung..then aritu aye menerima sms dari adik sayer..die panggil kad rayer tu BESAR GEDABAK!lalala...mmg sengaja beli kad raye besar camtu..heheheh...saye sendiri pon tak penah menerima kad rayer sebesar tu tau..so sape2 nak anta saye sangat2 alu-alukan!huhuhu....


ok..akhir kata sebelum lab ditutup...saya ingin mengucapkan:


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR DAN BATIN


kepada semua rakan-rakan,kaum kerabat, kawan-kawan blog (am,anis,syikin,hadza dan cekja) dan kepada semua...semoga hari kali ini lebih emberi seribu kebahagiaan..

Thursday, September 3, 2009

FARIS MUSTAKIM..welkam to our family...

huhu...comel cam auntie die...

hari tu sehari sebelum berpuasa..sayer sempat send mesej wish puasa kat sume kaum kerabat termasuklah kakak-kakak iparku...then kakak ipar yg first reply my msg...cam gini ayat die:

my kak nyah: insyaALLAH kalau dapat pose penuh.hehe..slamat bpose k.
sayer reply: akak bile due?
my kak nyah: 5 september..2 minggu lagi.tp taktau la bila nak kluarnyer..

camtula lbh kurang mesej kiteorang..tup..tup pd 26 ogos 2009 my bro bg msg camni plak:

my nyah:Alhamdullillah..kome dah dpt anak sedara sorang g,kak nyah dah bersalin pagi td..baby boy...

mase tu tak silap dalam kul 6.54 am...huhu..anak sedara sayer tak sabar nak rayer la tu..heheheh..ape-apepun ahli keluarga sayer dah bertambah sorang lagi and kalau tak silap bulan oktober ni kak yang plak bakal timang anak pertama die...baby gurl ke?? suprise..suprise...hehehe...kene cuci gambar baru la nampaknyer...

adakah saham amrin danishku akan jatuh selepas ini??bukan pe..dah masuk tiga tahun tu la anak sedara terakhir keluarga sayer...die la slalu menjadi penawar dan bahan sakat auntie and uncle die bile balik kampung...i think no...die juara lg kot...aritu kol kat umah..bleh plak die nyanyi lagu love story...terjerit-jerit kat telefon...umo baru 3 tahun...heheheh...rase nak terbang balik umah waktu tu jugak..nak cubit-cubit jer pipi die...geram2!!tu belum lg dgr die bercakap...petah mengalahkan org dewasa!

hope rayer ni sume orang dapat balik kampung walaupun maybe ade yg balik umah mak mertua dulu..yela..org ade mak mertua..huhu...

p/s: tak sabar nak balik kampung rayer ni...huhuhu...