tHaNkS!!

Tuesday, February 7, 2012

Wordless Wednesday

Assalamualaikum wbt

 Pagi rabu  yang indah disulami mendapat surat sebegini...seronoknye...:-)

♥thanks for reading this entry, I really appreciate it ♥

Wednesday, January 18, 2012

sememangnya saya seorang yang PEMALAS

Assalamualaikum w.b.t

Yes! memang diakui cik kaseh seorang pemalas, blog bukan sahaja bersawang, malah sudah berdebu setebal-tebalnya. Sekarang bukan alasan cik kaseh busy ke, tak ada masa nak update blog ke atau apepun,. Alasan yang paling tepat buat diriku ini ialah kemalasan bermaharaja lela tahap petala kelapan!hehehe...lagipun cik kaseh tau, mane ade orang pun yang nak baca dan follow entry cik kaseh dalam blog ni kan?so tulis untuk diri sendiri, time rajin jela daku mengupdate.

Dah masuk hari ke 18 kita berada di tahun baru, so cik kaseh rase dah lambat bebenor nak wish new year..so tak payah la kan?lagipun i still feel the same thing, tak ada yang berubah pun, kot-kot yang berubah hanyalah umo dan kerja-kerja yang kian bertambah. Oh no!!tahun ni bertambah lagi umurku!gerun sangat rasenye, sebab still single ( part ni nanti cik kaseh wat entry khas okay?doakan cik kaseh rajin la nak update)

Cik kaseh masih di sini, di bumi Semanggol, memegang beberapa amanah dari ALLAH untuk dilaksanakan dengan lebih baik dan tawaduk, so keje kian bertambah, orang baru la katekan. Meh sini cik kaseh senaraikan tugas cik kaseh kan sekolah yang ku cintai ini.


KURIKULUM 
Kaunselor Sekolah 
SU Sistem Juara 
Penyelaras Jadual Guru Ganti 
AJK PSS & Nilam 
SU LADAP

HAL EHWAL MURID 
Setiausaha HEM 
AJK J/K Disiplin Sekolah 
AJK J/K Pengawas Sekolah 
SU J/K UBK 
AJK J/K PRS
Ketua J/K SLAD 
Ketua J/K PPDa 
Warden Asrama

PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN 
AJK J/K Kewangan 
SU Teras 8 10 Kualiti 
AJK J/K Kecil Sumber Manusia
 KOKURIKULUM 
Guru Penasihat Tenis 
Guru Penasihat Pandu Puteri 
Ketua Guru Penasihat Kelab PRS
Guru Penasihat rumah Othman As-Siddiq
Guru Penasihat 1M1S Bola Baling (Ting 4)
TUGAS KHAS 
SU Majlis Permuafakatan Ibu Bapa & Guru Pelajar Ting. 3, 5 & 6 Atas 
SU Hari Konsultasi Peperiksaan Pertengahan Tahun dan Akhir Tahun
*Yang diBOLD itu cik kaseh rasa tugasnya agak sedikit berat dan rasa gentar..hehe
walaupun diriku tidak  mengajar di dalam kelas
credit to:google images
Okay tak senarai tugas 2012 yang cik kaseh kene sandang?Okay la kan?name pun guru baru, so kene terima tanpa istilah menolak. Cik kaseh sebenarnya tak kesah pun dapat tugas-tugas ni, suke je sebab kalau boleh takmau la orang kata kaunselor ni tak ada keje, dok je kat bilik, then makan gaji buta. Hope benda ni tak jadi kat cik kaseh walaupun kadang kala terdengar- dengar suara-suara yang mungkin kurang suka dengan golongan seperti kami. So memang kene sangat bertabah, ni cabaran buat saya sebagai guru baru and in bonus as counselor scholl. Senarai ni tak masuk lagi dengan tugas-tugas yang unit kaunseling sendiri buat, contohnya macam kem jati diri, program pecutan, program jalinan mesra antara sekolah dan lain-lain. kalau ikutkan memang la takut sebab kitakan baru, mesti akan banyak buat salah, tapi takpe, tak cuba buat tak akan tau sama ada benda tu salah atau tidak. Dan yang paling penting, tak payah dengar kata orang, kita buat je keje kita betul tak? dan yang penting jugak, diam itu lebih baik dari bercakap.
Okay la, setakat ini dahulu, actually daku memang nak je update blog, tapi ada benda yang asyik je tersekat di hati dan kerongkong, so kene la padamkan niat, rahsiakan je, hanya hati yang benar-benar mengetahui. Cik Kaseh ade je benda nak kongsi, tapi di sebabkan tahap rahsia dalam diri sangatlah tebal so benda tu hanya dipendamkan aje, kat fb pun macam tu, tak berani la nak buat status yang bakal mencetuskan kontroversi, perlu menjaga sensitiviti orang lain. selain dari rasa nak berahsia sebenarnya cik kaseh  sememangnya seorang yang PEMALAS.hikhik..

 
credit to:google images

:: korang seru la cik kaseh kembali aktif berblogging ye?hanya medium ini yang nak dengar luahan hati seorang cik kaseh. thanks korang!::

 ♥thanks for reading this entry, I really appreciate it ♥

Wordless Wednesday

Assalamualaikum wbt

-Lame tak buat Wordless Wednesday ni kan?
-pic ni dah basi actually, bulan Oktober punye cerita..berkurun dah.
-lokasi: on da way antar cik kaseh balik Semanggol lepas 2 hari my parents pegi mekah, dalam kete my ude.
-saksikahlah...hehe

jangan segan silu buat dialog sendiri yer?hehe


♥thanks for reading this entry, I really appreciate it ♥

Sunday, October 9, 2011

Berdoa Sekuat Sumayyah

Assalamualaikum w.b.t

Dah lama Cik Kaseh tak mencoret di sini kan?rindu nak mencoret tapi keadaan tidak mengizinkan, agak busy ngan keje sekarang ni, so susah sket nak update blog ni selalu. Bulan ni bulan sedih yang bercampur baur, korang taukan parents cik kaseh menunaikan haji tahun ni, dah bertolak pun hari jumaat lepas (7 hb oct 2011) sampai pukul 2.30 petang waktu Malaysia. Sangat sedih rasenye sekarang ni, first tyme dorang jauh sangat dari Cik Kaseh, semalam mak abah call dorang hepi sangat dan sihat kat sana, tu yang paling cik kaseh nak dengar, moga parenst cik kaseh dikurniakan kesihatan yang berpanjangan semasa di sana dan selamat pulang. Hari tu seharian kami adik-beradik berkumpul kat Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya, tyme yang tak boleh nak tahan opkos la tyme mak abah nak masuk dalam dengar taklimat sebelum naik bas ke KLIA, banjir satu Kelana Jaya tu dengan airmata umat manusai yang sama-sama menghantar ibu bapa mereka, tu tak termasuk airmata kami anak beranak dan sanak saudara. sedih la..Gambar? ade tapi kat kamera abang cik kaseh, tak sempat nak sedut masuk pendrive pun ari tu.nanti kalau dapat cik kaseh update kat sini okay?

Selain daripada tu, ade satu hal yang membuatkan cik kaseh sangatlah terasa ngan seseorang, sedih sangat-sangat mase tu, tapi takpe la, dah lupekan pun dan tak sangka, ada hikmah lain yang ALLAH nak bagi selepas kejadian itu, so kesimpulannya, setiap apa yang berlaku tu memang ALLAHdah setkan bakal ada hikmah di sebalik kejadian, juzt kene sabar dan tunggu je, jangan cepat rasa nak marah, sedih atau rasa tak berguna bila kita dilanda masalah, dan musibah.Cik Kaseh perasan sangat, tahun ni cik kaseh banyak sangat menerima dugaan, kalau difikirkan memang rasa dah tak larat dah, putus asa dengan kehidupan, tapi kita tak boleh nak fikir begitu, sebab ALLAH tu memberi dugaan setimpal dengan tahap kekuatan seseorang itu, lagipun tidak dinamakan kehidupan jika tidak dilanda dugaan dan masalah kan?

Minggu ni dan seterusnya menyambung kehidupan dengan penuh ketabahan, ingin terus berdoa agar diri sekuat Sumayyah. Mampu menenangkan diri sendiri dan orang yang berda di sekitarnya, jangan ingat kaunselortidak ada masalah atau tidak diduga, kita semua sama sahaja, makhluk kerdil disisiNYA,  manusia biasa yang tidak pernah sunyi dengan masalah dan dugaan.Kuat dan terus kuat! Berdoa sangat penting. okay, tu saja coretan sedih cik kaseh, takmo wat entry sedih ni panjang-panjang sebab tak best!hehe.. Sambutlah salam sayang dari cik kaseh, doakan cik kaseh terus sekuat Sumayyah okay?



 ♥thanks for reading this entry, I really appreciate it ♥