tHaNkS!!

Sunday, October 12, 2008

TRILOGI NOVEL YANG BEST...

Salam...seminggu sebelum raye aritu saye pg koop mall. cam bese..cari novel..nak sgt cr novel tombiruo terakhir...tapi tak ade la plak..sedey2...alih2 terjumpe plak novel HIJAB SANG PENCINTA..(hati hepi balik) karya penulis novel kesukaan+kesayangan sayer(hehehe)..sayer dah lame gak cari novel nie...aritu g POPULAR kat alor star tak jumpe..then sayer beli la...

novel HIJAB SANG PENCINTA nie trilogi kepada novel die yang sebelumnya iaitu BAGAIKAN PUTERI dan CINTA SANG RATU..bagi sayer yg paling best CINTA SANG RATU...raser cam kesah NABI YUSUF AGAN ZULAIKHA...best sangat!!!untuk pengetahuan semua...saya ader banyak koleksi novel dr RAMLEE AWANG MURSHID nie...kebanyakkan citer die sangat best!!rase cam makan aiskrim perisa vanilla chip coklat!!

ok kat sini sayer ader sertakan sinopsis bagi ketiga2 trilogi novel nie..so sape yang belum bace tu leh la tau sket2 pasal tiga novel best nie...

Sinopsis : BAGAIKAN PUTERI


Haryani dan Laksamana Sunan...
saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.

Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.

Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa Haryani kembali semula ke abad 21.

Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati!

Sinopsis : CINTA SANG RATU


Pastinya anda ingin mengetahui cerita seterusnya setelah membaca Bagaikan Puteri. Apa yang berlaku kepada Laksamana Sunan dan Haryani? Akhir kurun ke-15, Ratu Sulaman terus memerhatikan kerumunan orang ramai. Dia tertinjau-tinjau dan mengharapkan Laksamana Sunan segera bangkit. Seketika tadi dia berjaya melepaskan sebilah anak panah tepat ke belakang lelaki itu. Jantungnya kini bagai direntap kasar apabila melihat jasad Laksamana Sunan diusung beramai-ramai. Hatinya rawan teringatkan ucapan lelaki itu kepadanya.

Awal abad ke-21, bersendirian di bilik tidur, Haryani meraih ingatannya kepada Dani. Lelaki yang telah menyelamatkan nyawanya itu kini hilang sewktu tsunami melanda Aceh. Harapan untuk Dani hidup amat tipis. Tidak mungkin Dani selamat dari badai ombak itu. hanya kata-kata Dani sahaja yang menjadi pengubat resahnya.

Inilah kisah pertembungan dua zaman yang pastinya membuatkan anda sayang sekali untuk meninggalkan walaupun satu perkataan kerana ceritanya semakin PANAS!!!

Sinopsis : HIJAB SANG PENCINTA


RASA rindu terhadap keluarga menggamit hati Saifudin merentasi Tanah Sumatera untuk pulang ke Punggor, Tanah Melayu. Namun, kejahatan seolah-olah memburunya. Setiap langkahnya dibayangi halangan yang tak berkesudahan.

Berita kepulangannya di Tanah Melayu sampai ke pengetahuan Sultan Melaka. Kemarahan baginda kerana tidak dapat mengahwini Haryani menyebabkan dia mula menjadi buruan orang istana.

Saifudin lari ke gua. Di situlah bermulanya satu lagi keajaiban. Jasadnya berpindah merentasi hijab masa untuk sampai ke abad 21. Sekali lagi Saifudin bertemu dengan Haryani dan kisah cinta yang melangkaui masa mekar semula.

Namun, kejahatan yang senantiasa mengiringi setiap injak kakinya masih mengekori. Kali ini tebakan musuh durjana mengakibatkan sengketa yang tercetus di langit berlaku lagi.

HIJAB SANG PENCINTA - pelengkap trilogi Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu ini sarat dengan konflik hingga ke akhir. Lagenda minda, Saifudin atau Laksamana Sunan ciptaan Ramlee Awang Murshid sekali lagi menggentar perasaan dan menggetar naluri anda yang menghayatinya. Ikutilah epik thriller ini...


4 you says:

Peri PiA said...

salam ziarah,salam kenal..saya belum berpeluang bace karya2 hebat ini

Kasih Zulaikha said...

salam kenal..baca le klu ade masa..sume karya2 RAm MMG BEST..

Deeda said...

sy suka baca novel abg RAM ni... dah baca Ryan Fantasi? best gak

Kasih Zulaikha said...

sy pun banyak gak kumpul novel2 RAM, baru lepas membaca novel CINTA SUFI, dah masuk sekuel keempat bagaikan puteri

RAYYAN FANTASI? baru beli dan tak baca pun lagi..hehehe,...