::comeiiii......wakaka
Sunday, September 12, 2010
Tuesday, August 10, 2010
Monday, August 2, 2010
~~hikhik,,,SaYa SuKe...~~(^_^)
Nie la keje saya mase menjadi penanam anggur yg tak bape nak berjaya...main facebook..main dload lagu...download movie n layari tenet sampai kene marah..hehehehe..memang idup senang la..hukhuk...bile la nak cari keje nie...???ala..bru 3minggu jadi penganggur..so baru lagi kan?ngeh3...
selain melakukan pekara diatas..salh satu hobi saya msemenjak dibangku sekolah menengah ialah membaca novel..opkos la from alaf21..tapi ader gak dari penerbit lain..janji citernye menarik+seronok+dan paling penting mampu membuatkan saya berada diawang-awangan..hahaha..tu la yg saya nantikan tiap kali baca novel..ader banyak gak la koleksi novel yg dah dikumpul semenjak dua menjak nie...mak bising gak sebab abeskan wit n buat saya leka..tapi sekarang mak tak larat n tak bising lagi..siap bg satu sudut dlm almari untuk menempatkan novel2 saya..hehehe..
ok..takmoo membebel banyak2..baru-baru nie ader pinjam dua buah novel dr kawan my lil sista..satu from damya hanna n satu lagi dari rania firdaus..tajuk die klu tak silap ILHAM HATI N CINTA DUA JIWA...dan secara tak sengajanya dua-dua novel nie mempunyai watak heroin yg hampirlah same..iaitu..heroin yang mengalami amnesia..sakit pelupa..hehehe...
so..citer ilham hati best gak...cinta dua jiwa pon best...tapi dua2 dah abes baca..so pagi tadi berjaya menamatkan novel cinta dua jiwa..hatiku tersentuh membaca satu dialog dalam novel tu..camni bunyiknyer lebih kurang...
Sebagai isteri, tempat kita adalah disisi suami. Tanpa suaminya, seseorang wanita yang telah berkahwin itu tak akan kelihtan cantik di mana-mana. Berada di sisi suami, perempuan terlalu mudah untuk mengumpul pahala. Hanya dengan menyambut suami pulang dari kerja, si isteri dah dapat pahala. Subhanallah..besarnya nikmat-NYA untuk wanita yang dah bersuami. Rugilah wanita dah bersuami ni yang tak tahu memanfaatkan gelarannya itu..
Dialog ni dituturkan oleh salah seorang kawan kepada watak heroin...so saya suke..hikhikhik...(^_^)

selain melakukan pekara diatas..salh satu hobi saya msemenjak dibangku sekolah menengah ialah membaca novel..opkos la from alaf21..tapi ader gak dari penerbit lain..janji citernye menarik+seronok+dan paling penting mampu membuatkan saya berada diawang-awangan..hahaha..tu la yg saya nantikan tiap kali baca novel..ader banyak gak la koleksi novel yg dah dikumpul semenjak dua menjak nie...mak bising gak sebab abeskan wit n buat saya leka..tapi sekarang mak tak larat n tak bising lagi..siap bg satu sudut dlm almari untuk menempatkan novel2 saya..hehehe..
ok..takmoo membebel banyak2..baru-baru nie ader pinjam dua buah novel dr kawan my lil sista..satu from damya hanna n satu lagi dari rania firdaus..tajuk die klu tak silap ILHAM HATI N CINTA DUA JIWA...dan secara tak sengajanya dua-dua novel nie mempunyai watak heroin yg hampirlah same..iaitu..heroin yang mengalami amnesia..sakit pelupa..hehehe...
so..citer ilham hati best gak...cinta dua jiwa pon best...tapi dua2 dah abes baca..so pagi tadi berjaya menamatkan novel cinta dua jiwa..hatiku tersentuh membaca satu dialog dalam novel tu..camni bunyiknyer lebih kurang...
Sebagai isteri, tempat kita adalah disisi suami. Tanpa suaminya, seseorang wanita yang telah berkahwin itu tak akan kelihtan cantik di mana-mana. Berada di sisi suami, perempuan terlalu mudah untuk mengumpul pahala. Hanya dengan menyambut suami pulang dari kerja, si isteri dah dapat pahala. Subhanallah..besarnya nikmat-NYA untuk wanita yang dah bersuami. Rugilah wanita dah bersuami ni yang tak tahu memanfaatkan gelarannya itu..
Dialog ni dituturkan oleh salah seorang kawan kepada watak heroin...so saya suke..hikhikhik...(^_^)

p/s: saya bukan minah jiwang...huhuhu
tinta kasih:
My Hobby
Friday, July 30, 2010
::Sudah REDHA dengan takdirNYA::
Salam...
Seperti yang readers (adeke??hehe..)ketahui..saya dah abes belajar kat UUM..so final projek kami ialah Intership..kan ade citer sket sebelum2 nie yg saya kene mengajar di sebuah sekolah kat Parit Buntar..sudah selamat mengajar ataupun berintership..sgt best menjadi salah seorang tenaga pengajar di sana...banyak gak pengalaman yg diperolehi..lebih-lebih lagi dalam mematangkan diri bile berhadapan dengan dunia realiti ini...
saya juga ditugaskan as a counselor n sekaligus merangkap guru bahasa melayu..yg bestnye opkos la jadi kaunselorkan..hehe..macam2 citer tentang pelajar nie yg saya terima...lebih2 lagi bile dah nak abes praktikum..ade kes yg sy dpt hampirsukar dipercayai..tapi itulah kenyataannya...
memandangkan entry nie tajuk ENTRY REDHA so saya taknak citer banyak sgt pengalaman yg saya perolehi di sana tapi pada mulanya saya kecewa,,,,geram,,,,frust,,,dan mcm2 lagi la perasaan yg sewaktu dengannya apabila menerima result untuk intership yg telah saya jalani..result yg diperolehi sgt mengecewakan..hukhuk...mau nanges..tapi mungkin ni salah n silap sendiri kot..mungkin fail dan report yg telah saya buat tak menepati apa yang penyelia saya mahukan....
walaupun saya rase saya dah buat yang terbaik untuk praktikum nie..sedey sgt2 mase memula tgk result...byk gak la duit abes utk intership nie...hukhuk...igt dpt la result yg ok...saya cuba muhasabah diri dan mencari salah silap mengapa result saya jadi camtu...mungkin ade byk faktor..salah diri sendiri yg mungkin wat keje sambil lewa, tak kemas atau mungkin penulisan report saya tu tak tepat seperti yang saya pelajari dulu...
tapi nie bukan saya sorg jer yg rase..tak silap ramai gak yg dpt reslut lwbih kurang cam saya..nasib yg sama dialami oleh ex.housemateku:zila, farah n umie...penat kami tak tido malam dalam mase seminggu untuk menyiapkan report n do the best for report..bersengkang mata, korbankan mase tido..tapi tu la..mungkin dah takde rezeki...salah diri sendiri...hukhuk..ok la..tu la rase geram yang nak saya hamburkan..sekarang dah lega..sebenarnye hal nie memberi pengajaran pada saya supaya yang akan datang saya buat lagi bersungguh-sungguh dan disertakan dengan keikhlasan..nie tak..suke wat keje last2 menet, maybe ade note atau report yg terlepas pandang..ape-apepon..pengalaman saya mengajar dan menjadi guru kaunselor di sana adalah pengalaman yangberguna dan boleh menjadi guideline untuk saya apabila bergelar guru dan guru kaunseling sebenar nanti...katner erk nak mintak posting???hehehe...
SeKiAn...WaSsAlAm...
p/s: sekarang layan la gambar kami mase hari kami g anta report kat UUM bertarikh 18 julai 2010 bersamaan hari ahad...lokasi kat UUM, pantai bersih penang n RNR (gurun tak silap)

Seperti yang readers (adeke??hehe..)ketahui..saya dah abes belajar kat UUM..so final projek kami ialah Intership..kan ade citer sket sebelum2 nie yg saya kene mengajar di sebuah sekolah kat Parit Buntar..sudah selamat mengajar ataupun berintership..sgt best menjadi salah seorang tenaga pengajar di sana...banyak gak pengalaman yg diperolehi..lebih-lebih lagi dalam mematangkan diri bile berhadapan dengan dunia realiti ini...
saya juga ditugaskan as a counselor n sekaligus merangkap guru bahasa melayu..yg bestnye opkos la jadi kaunselorkan..hehe..macam2 citer tentang pelajar nie yg saya terima...lebih2 lagi bile dah nak abes praktikum..ade kes yg sy dpt hampirsukar dipercayai..tapi itulah kenyataannya...
memandangkan entry nie tajuk ENTRY REDHA so saya taknak citer banyak sgt pengalaman yg saya perolehi di sana tapi pada mulanya saya kecewa,,,,geram,,,,frust,,,dan mcm2 lagi la perasaan yg sewaktu dengannya apabila menerima result untuk intership yg telah saya jalani..result yg diperolehi sgt mengecewakan..hukhuk...mau nanges..tapi mungkin ni salah n silap sendiri kot..mungkin fail dan report yg telah saya buat tak menepati apa yang penyelia saya mahukan....
walaupun saya rase saya dah buat yang terbaik untuk praktikum nie..sedey sgt2 mase memula tgk result...byk gak la duit abes utk intership nie...hukhuk...igt dpt la result yg ok...saya cuba muhasabah diri dan mencari salah silap mengapa result saya jadi camtu...mungkin ade byk faktor..salah diri sendiri yg mungkin wat keje sambil lewa, tak kemas atau mungkin penulisan report saya tu tak tepat seperti yang saya pelajari dulu...
tapi nie bukan saya sorg jer yg rase..tak silap ramai gak yg dpt reslut lwbih kurang cam saya..nasib yg sama dialami oleh ex.housemateku:zila, farah n umie...penat kami tak tido malam dalam mase seminggu untuk menyiapkan report n do the best for report..bersengkang mata, korbankan mase tido..tapi tu la..mungkin dah takde rezeki...salah diri sendiri...hukhuk..ok la..tu la rase geram yang nak saya hamburkan..sekarang dah lega..sebenarnye hal nie memberi pengajaran pada saya supaya yang akan datang saya buat lagi bersungguh-sungguh dan disertakan dengan keikhlasan..nie tak..suke wat keje last2 menet, maybe ade note atau report yg terlepas pandang..ape-apepon..pengalaman saya mengajar dan menjadi guru kaunselor di sana adalah pengalaman yangberguna dan boleh menjadi guideline untuk saya apabila bergelar guru dan guru kaunseling sebenar nanti...katner erk nak mintak posting???hehehe...
SeKiAn...WaSsAlAm...
p/s: sekarang layan la gambar kami mase hari kami g anta report kat UUM bertarikh 18 julai 2010 bersamaan hari ahad...lokasi kat UUM, pantai bersih penang n RNR (gurun tak silap)
Nie la report saya...
nie lak fail@report umie..my ex.housemate..
nie farah...ex-housemate gak...wif her fail
nie plak zila..juge my ex-housemate
ni dkt RNR Gurun...baju kami same..hehe
ondaway..mkn2 kat pantai bersih penang..best gak cuci mata kat cni..
tinta kasih:
Hang Out,
Kisah ku..
Subscribe to:
Posts (Atom)

