tHaNkS!!

Wednesday, January 12, 2011

:: B.U.K.A.N I.N.I P.I.N.T.A.K.U ::



Assalamualaikum...

sekarang nie dari hari kehari hatiku tak tenang...puas memikirkannya..sangat buntu occay!!masih lagi bersangkut paut ngan entry sedey ini memang sejak peristiwa itu aku sering diselubungi kesedihan berpjgan..huwaaaa........rase cam dah tak mampu idup jer..(klu pikir pendek la)...Tahap sensitif aku pon bertambah 10 kali ganda(byk tuh!)

masuk awal bulan nie dah 6 bulan aku mengagggur..atau kata lembutnya tidak bekerja...bukan ini pintaku...!!!!(serius mula rase nak nanges)..aku memang nak keje..tapi banyak halangan..bukan nak mencipta alasan..akupun kalau boleh nak keje..bosan gak dah dok umah nie...halangan utama dah semestinya kenderaan...aku takde kenderaan utk memudahkan aku berkeje...then ade beberapa sebab lagi...huwaaa!!!sedey bangat dah nie...sekarang ni aku sgt sensitif..adik sendiri yg baru pas stpm tu pon dah keje...aku??alahai....

duit pon jgn cakap la..memang takde...huwaaa lagi...kat sini pon dah ramai yg dok menyebok jaga tepi kain aku!!!bile nak keje??nape tak keje lagi??dok umah je kamu nie...dan bla..bla..bla..aku senyum jer..tapi dalam hati menangis..banjir...bukan ini kemahuan fikiran..tapi siapalah aku untuk menolak semua yg terjadi....harap sangat lepas satu hal ni lepas aku akan bekerja...INSYAAALAH...

can u imagine..ade sorang anak dara yg dah 6 bulan tidak bekerja+dok umah+memasak+kemas umah+tenet+tido+ makan..tu je la kejenye...aku tak rase ader org yg ade life style cam aku nie....nampak best+ relaks...tapi sebenarnye..si anak dara ini bukan nak hal camni terjadi kat diri die....jeles yg teramat tgk org dah keje...ade gaji n bla bla bla...aku tak rase ader orang yg tahan jadi cam aku...mesti dah lame dah keje n merantau kemana2 destinasi..tapi sejujur-jujurnya aku juga mahu bekerja..tapi mungkin belum ada rezeki(cuba menyedapkan hati yg lara..hehehe)

::jiwaku dari hari ke hari yg kian sensitif::

::."Menangis itu penting,agar terbentuk keseimbangan dalam pembentukan jiwa yg cemerlang... tetapi memahami tujuan menangis itu jauh lebih penting krn dengannya jiwa akan mencapai kesedaran yg tinggi & proporsional.Melaluinya ia akan mengetahui kelebihan menangis spt ia tahu kelebihan ketawa.Ia seakan2 seorang kaya yg mengetahui laluannya memperolehi harta, krn setiap proses itu menambah lagi keuntungan yg diusahakan..."FROM:USTAZ ZAHAZAN MOHAMED.::



♥ Cik Kaseh yg Kiut ♥

0 you says: