tHaNkS!!

Sunday, February 13, 2011

::Bagaimana menghilangkan keghairahan ini??Tolonggg!!!!::

Assalamualaikum

Untuk pengetahuan semua, entry ini sudah terperap di dalam draft beberapa hari dah, aritu dah type sikit, tup..tup internet wat hal, so aku save je kt draf. Malam ni baru aku berkesempatan untuk meneruskan pertaipan, hehehe..

Ok, kita straight to da point, seperti yang korang ketahui, aku kan ade interview last week?bertempat di Shah Alam. Sesampai jer kat sana aku mengarahkan abangku mencari kedai buku, nak watpe erk?hahaha..aku cadang nak beli buku INSAK mane tau baca last minutes ni ley beri sedikit pertambahan ilmu, so lepas je kuar dari Klang Sentral kiteorang pun mencari la tempat bookstore yang diiktiraf, means yang agak glemer such as MPH or POPULAR. Bleh pulak die tanye aku katner tempat2 cam gitu, padahal aku sangatlah tidak arif ngan jalan2 di Shah Alam itu.

Hampir setengah jam merewang-rewang disekitar situ, then akhirnya kami pegi SACC MALL je, ade MPH disitu, diawal kemasukanku disitu, aku berlagak seakan tidak mahu membeli buku lain selain INSAK. Round punye round, kakiku melangkah laju ke sudut novel! mase ni kegrairahanku terhadap novel-novel berada di tahap 8!rase nak amik kesemua novel yang ada disitu! rase mau amik bakul(eh, ade sediakan bakul ke utk beli buku??). Aku jadi sangat rambang mata+ghairah menatap kesemua buku dan novel pujaanku berada didepan mata. ditanganku sudah ada bua buah novel dari penulis pujaanku RAMLEE AWANG MURSHID, ternampak pulak novel terbaru AISYA SOFEA, camner ni??tolonggggg!!!aku benar-benar gila!!

Ok, mesti korang kate, beli jela buku ape yang diminati, masalahnye sekarang aku hanyalah seorang penganggur terhorma!so, korang boleh la bayangkan tebal mane purse ku itu, dah sememangnya aku tidak ade duit yang banyakpun :( . Tapi dalam ati rase nak beli sume! berangan jela cik fiza oi! Ok, teruskan bercerita, then bila dah amik dua novel tu, iat asal aku untuk membeli buku INSAK hampir terkubur, rase cam tak jadik beli plak, korang nak tau ape ati aku cakap?, camni: watpe beli buku INSAK tu, esok je dah interview, bukannye sempat nak study pun. Aku hampir-hampir tak jadi beli, padahal niat asalku kesini adalah untuk membeli buku tersebut.

Akhirnya aku beli gak buku INSAK tu, biar sama adil, takpela aku pokai, sebab beli benda yang berguna (nak sedapkan ati yang telah kehilangan sedikit duit.hikhik). Dalam menetapkan novel mane yang aku nak beli ni la yang payah sket, lastly aku amik kedua2 novel RAM ;). Then, esoknya lepas interview,abangku yang sudah berkahwin tu pulak nak cari buku anaknye, kan sekarang guna KSSR? so die nak cari exersice book untuk angah, tak banyak buku yg dikehendaki sebab KSSR masih baru. Akhirnya, sekali lagi kami ke tempat semalam, kali ni aku kurang ghairah berbanding semalam, niat dah takmo beli pape kecuali menemankan abangku mencari buku anaknye. Sambil die pegi belek2 buku untuk pelajar, aku ke sudut semalam, hikhik, saje je la, bukan nak beli pun, tapi ghairah tu tetap ader :p. Dan akhirnya, aku tetap memiliki sebuah buku, JANGAN BERSEDIH jilid 2, aku memang dah lame nak beli buku ni, sebelum ni penah jumpa, tapi harganya aku tak mampu, tuptup kali ni jumpe versi yang murah, means, kecik dan kulit bukunya tak tebal. sekarang buku tu jadi peneman aku dimane je aku pegi, aku sangat sukakan buku tersebut, kadang-kadang terpikir, kenape la aku tak jumpa buku ni mase aku dikala kesedihan beberapa minggu lepas? Tapi takpe, sekarang pun boleh gak baca n i so luv it!
yeeha!!ni la buku yang berjaya dibeli, sekarang saya sedikit pokai...hehe. Aku juge berjaya menambah koleksi novel aku yang ada, mau kene beli almari baru pasni.huhu..

::korang mesti pelik, kenapa aku tak suruh je abang-abang aku bayarkan buku yang aku belikan?hehehe, aku memang tak suka nak guna duit dieorang kalau bab beli buku, beli benda len aku leh je perabihkan duit dorang!hehehe...::


::korang ader tips tak untuk kurangkan keghairahan membeli aku terhadap buku-buku ni semua?hikhik...;) ::



♥ Cik Kaseh Kiut ♥

0 you says: