tHaNkS!!

Sunday, February 13, 2011

.::tRiLoGi CiNtA::.

Assalamualaikum

Memang dah lame aku nak cite pasal ni sebenarnye, tapi asiklah terpostpone, so arini aku nak citer gak. Korang pun tau akukan tak keje lagi?so, hampir setiap ari keje aku adalah mengadap cik tv, hehehe...memang keje wajib aku la tu. salah satu citer yang aku minati adalah seperti tajuk entry di atas, korang tengok tak citer ni? best tau, citer ni adaptasi dari 3 buah novel Sharifah Abu Salem, dan lebih best bile aku telah pun khatam beberapa kali novel beliau, especially novel yang first sebab novel tu memang hak milik aku, means aku beli la, yang lagi dua tu aku just pinjam same kawan2 je. :)

Aku memang follow citer ni dari episod satu lagi, siap promot kat kakak, mak dan adik, hahaha...memandangkan aku dah tau jalan citernye, so lagilah sonok aku nak tengokkan?. Selain itu, aku pun wat la perbandingan antara drama dan novel(dah macam pengkritik filem lak). Oh ye! aku memang sangat suke kalau ade novel didramakan, memang kalau boleh taknak miss tengok la, wat mase ni ade beberapa drama yang diadaptasi dari novel, seperti novel Cinta Pertama, (tak tercapai akalmu kalau tak silap, lakonan Ady Putra dan Lisdawati) Kau Ku Sayang jadi drama Air Mata Arissa, lakonan ayu raudah dan Asyraff Muslim, lagi novel Kau Laksana Bulan dan ofkos la citer Lagenda Budak Setan, tapi yang ni aku layan filem jer, drama die bagi aku sangatlah boring :)

Ok, back to Trilogi Cinta, pada aku citernya hampir 80% ikut novel die, tentang pelakonnya pulak, aku sangat bersetuju dengan pemilihan watak Norjinah, (Fuaziah Ghous) sangat berkesan dan sesuai ok? watak Razif pulak, pada mulanya aku tak bape suke apabila Rosyam Noor yang bawak watak tu, tapi bak kata adik aku, die sagat hensem walaupun dikatakan hero tua, lastly, aku pun rase die sesuai sangat-sangat bawak watak tu, lagipun Razif memang dalam lingkungan umur awal 40-an. Selain tu, Rosyam noor memang leh buat adegan romantik!(terasa berada diawangan la plak..hehe), Next Pelakon, Amyza Adnan (salmi), Yus waizar (Badrul, aku jatuh chenta mase part die amik gambar curi si jie, hehe)

so, malam nie episod 20, sume skali ade 40 episod, so tak banyak sangat la kan?tak sabar nak tengok citer ni malam ni, walaupun aku dah tau jalan citer :). Korang yang nak tau lebih lanjut citer ni leh click here takpun kat sini. Selamat Menonton!


credit to: Facebook Fanpage Trilogi Cinta

:: Salah dimata kalau tak nampak, Salah tafsiran kalau tak dinilai :)

:: mane aku nak cari salah satu lagu tema citer ni erk?Lafazkanlah


♥ Cik Kaseh Kiut ♥

4 you says:

along86 said...

salam ikha,

saya pon peminat setia drma Trilogi Cinta tue..best sgt2..wlaupon sy x pnah pon bace novel2 tue..

ikha, ending citer nie happy ending ke?nk tau sgt..plez..hrap2 happy ending la yer..

Kasih Zulaikha said...

salam...

kalau ikut novel memang happy ending, tapi tengok tak video klip citer ni?part last tu?Norjinah berkerusi rosa?seingat saya die tak cacat dlm novel, maybe die saje2 kot duduk atas kerusi milik salmi..HEHE

Anonymous said...

salam,

oohh ye ke?best yer..tq so much at least sy tau jgk happy ending akhirnyer..

tau jgk yg si norjinah pakai wheelchair tue, tp dia saje2 dok kat wheelchair salmi tue..sy tau nie pon lpas bca novel yg ke2.sanggup beli novel tp yg terpakai sudey...hehhe..padahal bukan kaki novel pon..hahhaha..

skrg tgh usaha dlm pencarian novel terpakai yg ke3...huhuhu..

along86 said...

sy yg posted msge yg td tue tau..
lupa letak nama id..